Persatuan Mahasiswa Istimewa
Universiti Malaya

"MAHASISWA PRIHATIN MEMBENTUK MASYARAKAT TERPIMPIN"

Sunday, August 15, 2010

buka puasa bersama wq park

baru tadi, permium telah berbuka puasa bersama wq park di kelana jaya.. majlis tersebut khusus untuk orang kurang upaya dan kehadiran memang amat ramai. permium mengucapkan terima kasih kepada pihak yang menjemput kami, serta mereka yang terlibat dalam majlis tadi sehingga kepada pemandu van yang di kasihi.. encik yusri.

kehadiran kami kesana dengan konvoi bersama 2 buah kereta lagi yang telah menumpangkan saudari aisyah dan saudari rasyidah. oleh kerana hujan turut mengiringi kami, maka perjalanan bermula agak lambat.. mereka yang menaiki van ke sana adalah saudara faiq, sdr. khairullah affarouk, sdr. ahmad arif , sdr. shahrizal, sdr solihin & sdr diri ini juga.. dari perempuan, 2 yang telah disebut, sdri izzati, sdri anas, sdri nurul nadia, nurul nalya, sdri zaleha, sdri nurul adilah.
kedatangan kami disambut warga wq park dengan sangat ramah. selesai urusan pendaftaran, kami dibawa untuk duduk di dua buah meja. 1 untuk lelaki dan 1 untuk perempuan. oleh kerana masih awal, kami menunaikan solat asar. semasa mengambil wudhu, sdr. diri ini telah bertemu dengan rakan abang shamsuri dan abang zamzuri.
selesai solat, majlis telah pun bermula dengan ucapan yang bersemangat daripada dato dr tungku nor taayah (cam nama sekolah) bertajuk cabaran pesakit kurang upaya. beliau menerangkan apakah tindakan-tindakan yang perlu diambil dalam menguruskan pesakit kurang upaya. selepas beliau, dato dr fadilah kamsah (kamtome) mengambil alih pentas dengan ceramah bertajuk rahmat dalam dugaan. seperti biasa, mendengar dato berceramah memang sangat menghiburkan hati. kemudian acara diakhiri dengan ucapan daripada salah seorang pesakit kurang upaya yang berkerja sebagai mekanik iaitu en rusydi.
setelah itu, masuklah ke acara seterusnya iaitu berbuka puasa. antara menu hidangan kami ialah udang, daging, ayam, pengat pisang, bubur lambuk, kuih muih, roti, ++++++++.memang emmph. selesai menjamu selera kami menunaikan fardhu maghrib. sesudah itu kami pun bergambar sebelum pulang. sudah tentu bergambar bersama dato fadilah kamsah..tetapi bukan itu sahaja.nantikan siapakah seorang lagi VIP yang bergambar bersama kami apabila gambarnya telah siap nanti.
akhir kata, majlis tadi amat bermakna buat kami yang pergi dan juga yang tidak pergi kerana pulangnya kami membawa sesuatu untuk KITA SEMUA.
p/s:meminta VIP untuk mengambil gambar, namun tidak bergambar pun dengannya..peace..

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes